pondelok 26. mája 2014

Tak som to chcela

Názov knihy: Tak som to chcela (2013)

Autor:
Erika Hornáková
 
Vydavateľstvo: Ikar

Edícia: Príbehy z kabelky 

Počet strán: 302

Rok vydania: 2013



Sára Galbavá žije v pokojnom manželstve, no nečakané udalosti ju prinútia, aby prehodnotila svoj doterajší život. Jej rozhodnutia ovplyvňuje niekoľko postáv, ktoré sa vedľa nej vyskytujú: jej mama Olívia s magickými kulinárskymi receptmi, najlepšia priateľka Nikol, ktorá svojou nespútanou povahou zapríčiní celý rad zábavných i dramatických situácií. Všetky postavy dokopy vytvárajú príbeh o priateľstve, láske, rodine a skutočných ľudských hodnotách, no najmä o tom, že nech by nás v živote stretlo čokoľvek, ak po niečom naozaj túžime, dokážeme sa presnívať do reality.


Splnené sny - o tom je kniha Eriky Hornákovej a musím uznať, že tému podala presvedčivo. Dokonca ma nabudila k tomu, aby som opäť oprášila svoje staré sny a začala veriť, že sa splnia... hm, veď nie nadarmo sa vraví "kto si počká, ten sa dočká" ;-)

Dej je akoby vystrihnutý z reality, často som pri čítaní mala pocit, že ide o autorkinu biografiu, takže ak by to tak bolo, vôbec by som sa tomu nečudovala. Postavy boli vykreslené realisticky, príbeh dôveryhodne a uveriteľne... 

Manželstvo Sáry a Michala sa dostalo do bodu, ktorý nie je pre nikoho príjemný - som rada, že sa to medzi nimi nakoniec urovnalo a skončilo šťastne, vzhľadom k tomu, že v súčasnosti vychádzajú skôr knihy, kde sa vzťahy končia rozvodom, hoc pre jedno pokĺznutie. Hrdinka mala možnosť všetko Michalovi vrátiť, ale -a to oceňujem- neurobila tak. 

A nakoniec autorke kvitujem, že knihu ukončila. Myslím, že titulov s otvoreným koncom je dnes ako maku, často na ich škodu. Erika sa tomu vďakabohu vyhla :-)

V podstate nemám knižke čo vytknúť, odporúčam prečítať si.

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: