štvrtok 12. júla 2012

Rozvod

Názov knihy: Rozvod (2012)

Autor:
Sára Navarová

Vydavateľstvo: Ikar


Edícia: Príbehy z kabelky


Počet strán: 176

Rok vydania: 2012


Denisa sa vydala za muža, ktorého síce príliš nemilovala, ale verila, že raz z neho bude nielen spoľahlivý partner, ale aj starostlivý otec. Aby zabezpečili rozrastajúcu sa rodinu, otvorili si mladí manželia útulnú kaviareň. Pribúdalo hostí, pribúdalo starostí, ale aj peňazí na účte. Všetko sa zdalo byť ružové, až do chvíle, keď Milan pocítil ozajstnú chuť moci a bohatstva.



Ďalšia kniha o tom, ako peniaze hýbu svetom, ako peniaze kazia charakter (viď Drsná neha, Biznis po slovensky...). Ešte niekoľko podobných príbehov, a začnem veriť, že skutočne každého muža dokážu peniaze zmeniť na nepoznanie :-) 

Témou knihy je rozvod. Ten nie je nikdy ľahký, hladký. Príbeh je napísaný jednoduchým, jasným štýlom. Mrzí ma len -niekedy priam- primitívne konanie hlavnej hrdinky (keď sa niekoho bojím a nechcem ho vidieť, tak s ním predsa nestrávim celé sviatky?!!). Zároveň, keď mi niekto dlhé roky ubližuje aj v intímnych chvíľach, predsa neskočím do postele s prvým chlapom, ktorý je ochotný ma pretiahnuť? To Denisa nemala žiaden blok? Žiadne psychospomienky na svojho manžela? Alebo mám chápať, že brala od Milana to pravidelné vyhrážanie sa nožom a držanie ho pod krkom ako fajn predohru?! Toto trochu autorka v knihe opomenula :-(

Na druhej strane nemôžem hrdinke uprieť silu, ktorú v sebe našla, keď vzala obe deti a odišla od muža, ktorý ju nielen psychicky, ale aj fyzicky týral. V reáli totiž toľko žien na to "gule" prosto nemá :-(

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre: