nedeľa 9. decembra 2007

Denník nymfomanky

Zo španielského originálu: Diario de una ninfómana (2003)

Autor: Valérie Tasso

Vydavateľstvo: Epos

Preklad: Dagmar Timurová

Počet strán: 256

Rok vydania: 2005


Skutočný príbeh ženy, ktorá rozpráva o svojom vnútornom prerode prostredníctvom sexuálnych vzťahov. Jej neobmedzená túžba po objavovaní nového a zároveň snaha prekonať bolesť, ktorú jej spôsobil psychicky labilný muž, ju privedú k povolaniu prostitútky. Kniha úprimná, bez škrupúľ, napísaná ako protipól k všeobecne akceptovanému postoju k sexu.



Sú knihy, ktoré jednoducho nemusím. Myslela som, že pre mňa žiadna téma v knihách nie je tabu, ale vidím, že som sa precenila. Táto knižka bola nad moje sily. Nedokázala som sa stotožniť s ani jedinou myšlienkou, jediným slovom hlavnej hrdinky a podľa mňa najmä to spôsobilo, že som sa nedokázala prelúskať za tridsiatu stranu. Už v úvode ma doslova ohúrila pasáž, v ktorej "hrdinka" opisovala sex s jej bývalým mužom. Dovolím si citovať, lebo samotný text je výstižnejší, než by boli všetky moje slová: "S Haasanom som mala dvojročný (prerušovaný) vzťah. Mal (ešte vždy ma?) zvláštnu záľubu v tom, že mi pchal do vagíny prázdne fľaše od coca-coly. Najskôr som ich musela vypiť a potom..." Majte ma za suchopádnu, staromódnu, konzervatívnu či prudérnu, ale toto nie... Toto vážne nie. Bŕŕŕ...

Takže k "vnútornému prerodu", ku ktorému mala dôjsť hlavná postava som sa nedostala. Žiaľbohu. Ale ktovie, možno za pár rokov budem na svet hľadieť inými očami (údajne sa človek mení každých sedem rokov) a nakoniec knihu dočítam.

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre: