nedeľa, 20. januára 2013

Veľké baby neplačú

Názov knihy: Veľké baby neplačú (2011)

Autor: Ivana Ivančáková

Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Evitovky

Počet strán: 248

Rok vydania: 2011



Hlavnej hrdinke Ivane Ivančákovej sa podarí uchytiť v Londýne – od au-pair sa vďaka svojej vôli, pracovitosti a odhodlaniu prepracuje medzi maskérky a stylistky, veľmi rýchlo však dostane ponuky aj na fotografovanie. Zdá sa, že k splneniu jej sna byť úspešnou modelkou, ktorá cestuje po celom svete, má už len krôčik. Pri návrate z fotografovania v Buenos Aires jej však na letisku v Paríži objavia v batožine tri kilá kokaínu. Ivane sa zrúti svet – droga bola v „darčeku“, ktorý mala odovzdať priateľovi v Londýne. A to ešte netuší, že najbližších desať mesiacov strávi za pašovanie drog vo francúzskom väzení.



Je zvláštne ako sa vie život zvrtnúť. Jeden deň sedíte doma, popíjate kávičku a ujedáte si z čučoriedkového muffina a na druhý deň skončíte za mrežami za niečo, čo ste vlastne ani neurobili. Presne takto nejako sa to stalo aj Ivane a priznám sa, bola som zvedavá na jej príbeh, už len kvôli tomu, aby som vedela aké to je, skončiť za mrežami nevinne, aké to je sedieť vo väzení, aké to je vo väzení... 

Autorka v knihe používala veľa trefných poznámok. Najviac sa mi páčila táto, citujem: "V base zízate do steny. Keď vás to prestane baviť, zízate do druhej."

Kniha je veľmi pútavo napísaná a skutočne, ako uvádza Mária Čírová na jej zadnej strane (v odporúčaní "prečítajte si"): "...Od Ivaninho príbehu som sa jednoducho nevedela odtrhnúť a stále sa mi nechce veriť, že je skutočný. Knihu prečítate na jedenkrát. Vyskúšajte to."  

Moje hodnotenie: ****

Žiadne komentáre: