štvrtok, 13. decembra 2012

Odsúdený


Názov knihy: Odsúdený (2011)

Autori: Vladislava Hoffmannová & Eva Bacigalová

Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Evitovky

Počet strán: 280

Rok vydania: 2011


Autentický príbeh milujúcej matky Vladislavy Hoffmannovej, ktorej lásku k synovi Lukášovi nezničia ani drogy. Rovnako ako tisíce iných žien, aj Vlaďka zostane po rozvode sama s dospievajúcim synom Lukym. Konečne s pocitom, že to najhoršie už má za sebou a pred sebou dosť času na to, aby si dala život do poriadku. Svojho syna miluje, no napriek tomu, alebo práve preto, si nevšimne, že berie drogy. Keď Lukášova závislosť vyjde najavo, je už neskoro. Nepomôže mu ani liečenie, nezachráni ho ani milujúca mama, ochotná pomáhať mu v každej situácii a za každú cenu. Lukáš skončí na ulici ako feťák schopný spraviť čokoľvek, len aby si mohol kúpiť svoju dávku - podvádza, vydiera a kradne. Ani po dvoch rokoch strávených vo väzení sa nedokáže vrátiť do normálneho života, droga ho opäť premôže. Mama je pre neho len zdrojom peňazí, no o všetky ju už dávno obral a ona sa pred ním musí skrývať.
  


 
Príbeh Lukáša Hoffmanna nie je neznámym. Televízia Joj odvysielala s ním niekoľko zaujímavých reportáží a ja sama som si ich pozrela. Bola som preto logicky zvedavá aj na knižné podanie. V podstate nesklamalo, ale rovnako neprekvapilo. Jedno je však isté - ja na mieste Lukyho matky by som veru na neho nemala také pevné nervy. To bolo ako začarovaný kruh - drogy, väzenie, drogy, väzenie, drogy, väzenie...  A hoci dnes vyzerá čistý, jeden nikdy nevie...

Moje hodnotenie: ***

Žiadne komentáre: